mandag 11. oktober 2010

"Å være student"

Etter første samling fikk vi et arbeidskrav i visuell kommunikasjon. Oppgaven går ut på å skape et uttrykk i visuell kommunikasjon knyttet til temaet "å være student". Oppgaven kan jeg lage ved hjelp av ulike materialer og teknikker.

Aller først har jeg "brainstorma" litt rundt hva jeg skal gjøre:

  • Skal produktet gi negative/positive assosiasjoner til studentlivet?
  • Vil jeg framheve noe ved studentlivet gjennom produktet? Det kan være bøker, for å vise at jeg faktisk leser. Eller kommer helt andre ting i fokus - som for eksempel musikk, TV og helgesysler? (Det siste alternativet ligger nærmest sannheten).
  • Jeg kan bruke farger og linjer for å understreke en stemning.
  • Produktet kan være abstrakt, men jeg vil ha en tanke bak det, som jeg kan forsvare med hvilke materialer, farger og teknikker jeg har brukt. (Får inn litt fagteori her altså!)
  • Skal jeg lage det i Photoshop? Eventuelt ta et bilde jeg kan redigere i Photoshop.. Jeg synes Photoshop er veldig aktuelt med tanke på digital kompetanse.
Dette er noen av tankene så langt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar